Kan jag checka in (checka ut) från hotellet tidigare/senare än den inställda tiden?
Sen utcheckning och tidig incheckning är möjliga när hotellet inte är 100% fullt. Ibland kan de tillhandahållas gratis, men i de flesta fall tillkommer en extra avgift. Villkoren och möjligheten att tillhandahålla tidig incheckning eller sen utcheckning bör redovisas i förväg från hotelladministratören.
Vad är en återbetalningsbar ränta?
En ej återbetalningsbar ränta är en ränta som bokas till en låg kostnad och förbetalt. Vid vägran att checka in återbetalas inte förskottsbetalningen.
Vad ingår i logikostnaden?
I priset för rummet ingår alla tjänster som anges på bokningssidan. För att läsa dem måste du klicka på rumsnamnet. Frukost och grundskatter ingår ofta. Allt detta syns när du klickar på knappen "Villkor". Informationen kommer att dupliceras efter bokningsbekräftelsen och kommer att skickas till dig via e-post.
I vissa städer tillkommer också en extra turistskatt, som i genomsnitt är 0,5-1,5 euro per person för varje vistelsedag.
Hur bokar jag ett hotell med Hotelhunter?
Först och främst måste du ange den stad där du vill boka hotellet samt inchecknings- och utcheckningsdatum, antalet gäster. Tjänsten visar nuvarande erbjudanden med en prisindikering. Från listan över hotell som visas måste du välja lämpligt alternativ. Efter att ha valt det kommer systemet att omdirigera dig till bokningssidan med det bästa priset i Ljubljana. Där måste du välja rumstyp och fylla i alla detaljer för att göra en bokning. Vanligtvis omdirigeras kunder till följande portaler: hotell, Agoda, bokning, Expedia etc.
De vanligaste hotellrumskategorierna
Enkelrum (SGL) - enkelrum eller enkelrum i dubbelrum.
Dubbelrum (DBL) - dubbelrum med en dubbelsäng.
Tvåbäddsrum (TWN) - dubbelrum med två separata sängar.
Trippel (TRPL) - ett rum med tre fasta sängar (3 enkelsängar eller 1 dubbelsäng + 1 enkelsäng).
DBL + EXB - ett dubbelrum med en dubbelsäng och en tredje extrasäng.
Duplex är ett två våningar rum.
De luxe är ett rum med förbättrad komfort.
Sviten är en två-rumssvit med överlägsen komfort.
Juniorsvit - ett superiorrum.
Seniorsvit - en superior-svit med 2 rum (sovrum + vardagsrum).
Svit Executive - en svit med två sovrum.
Svit King - 2 sovrum, vardagsrum och mötesrum.
Rumspriserna varierar beroende på säsong, men ofta erbjuder vissa hotell i Ljubljana bokningsrabatter i maj 2024. För att bekanta dig med specialerbjudanden, använd sökningen på vår webbplats, hotell som erbjuder rabatt kommer att ha ett särskilt märke i resultaten.
Är boendekostnaden angiven för hela rummet eller för 1 person?
På vår webbplats anges logikostnaden i Ljubljana för rummet som helhet, med hänsyn till antalet personer som du angav under sökningen. Observera också att sökresultaten inte inkluderar ytterligare tjänster - till exempel boende med husdjur, tillhandahållande av en extrasäng, SPA-procedurer etc.
Kan jag boka flera rum med mitt namn?
Nej, endast 1 rum kan bokas för 1 person. När du beställer flera rum måste du ange informationen om de personer som kommer att bo där.
Är det möjligt att välja golv?
I de flesta fall kan gästen inte själv välja golvet, men samtidigt kan han ange sina önskemål i bokningsförfrågan eller säga dem genom att kontakta hotellet direkt (via telefon eller e-post). I de fall där efterfrågan på rumslager är låg kan hotell ta hänsyn till kundernas önskemål.
Vad är skillnaden mellan ett Deluxe-rum och en Juniorsvit?
De viktigaste skillnaderna mellan dessa två typer av rum är storleken på rummet, dekor och layout. När du väljer boende på vår hemsida kan du se bilder och detaljerade beskrivningar av alla rumskategorier.
Behöver jag lämna en deposition vid incheckningen?
Kravet på att lämna en deposition är sällsynt. Om gästen planerar att bo i lägenheten kan han behöva ställa en deposition.
Många hotell i Ljubljana har en annan praxis - administrationen "fryser" ett visst belopp på gästens kreditkort, som returneras efter utcheckningen. Detta är nödvändigt för att kompensera i händelse av att kunden skadade möblerna eller försökte flytta utan att betala för ytterligare tjänster (SPA-procedurer, middag på en restaurang, etc.)
Vilka dokument behöver du ha med dig vid incheckningen?
Anländer till hotellet måste gästen visa administratören ett pass, ett dokument som bekräftar bokningen och ett bankkort.
Kan jag avboka min bokning
I de flesta fall kan du avbryta din bokning gratis upp till 24 timmar före incheckningstiden. Dessutom finns det specialerbjudanden som gör att du kan avboka din bokning en timme före incheckningstiden.
Avbokningsavgifter kan tillkomma om rum bokas till djuprabatt. Ibland kan du möta helt ej återbetalningsbara priser.
Under högsäsongen i Ljubljana säljs rum snabbare och hotell skärper vanligtvis bokningsvillkoren för att minska avbokningar. Av denna anledning rekommenderar vi att du läser avbokningsreglerna noggrant innan du fortsätter med din bokning under högsäsong. All information du behöver finns i avsnittet "Avbokningsregler".
Varför är priset per rum på din webbplats lägre än på hotellets officiella webbplats?
Hotelhunter är en hotellaggregat. Vi hittar och jämför priser i alla bokningssystem samtidigt, inklusive det officiella priset på hotellets webbplats. Och först visar vi dig det mest attraktiva rabatterbjudandet. Genom vårt system kan du spara upp till 70% på hotellbokningar i Ljubljana.