Gratis avbokning är möjlig i många fall, med undantag för ej återbetalningsbara bokningar. Du kan avboka din bokning i Izmir utan straffavgift upp till 24 timmar före incheckningen. Det finns alternativ med möjlighet till gratis avbokning på incheckningsdagen 1 timme före incheckningstiden.
Avbokningsstraff är vanligt om du bokar ett rum till stor rabatt eller under högsäsong. För att undvika problem vid bokning, vänligen läs avbokningsreglerna genom att klicka på knappen "Avbokningsregler".
Varför är priset per rum på din webbplats lägre än på hotellets officiella webbplats?
På hotellens officiella webbplatser erbjuds baspriset oftast, medan det i hotellbokningssystem (hotell, Agoda, bokning, Expedia etc.) nästan alltid finns specialerbjudanden och rabatter. Och eftersom Hotelhunter hittar och jämför priser i alla hotellbokningssystem samtidigt, med hänsyn till kampanj- och rabatterbjudanden, kan priserna här vara lägre än på hotellens officiella webbplatser.
Hur sparar jag pengar på ett hotell?
Rumspriserna varierar beroende på säsong, men ofta erbjuder vissa hotell i Izmir bokningsrabatter i maj 2024. För att bekanta dig med specialerbjudanden, använd sökningen på vår webbplats, hotell som erbjuder rabatt kommer att ha ett särskilt märke i resultaten.
Hur bokar jag ett rum med Hotelhunter?
Först och främst måste du ange den stad där du vill boka hotellet samt inchecknings- och utcheckningsdatum, antalet gäster. Tjänsten visar nuvarande erbjudanden med en prisindikering. Från listan över hotell som visas måste du välja lämpligt alternativ. Efter att ha valt det kommer systemet att omdirigera dig till bokningssidan med det bästa priset i Izmir. Där måste du välja rumstyp och fylla i alla detaljer för att göra en bokning. Vanligtvis omdirigeras kunder till följande portaler: hotell, Agoda, bokning, Expedia etc.
Vad är skillnaden mellan en lyx och en svit?
Luxen är dyrare, eftersom den har ett större område och en bekvämare layout, men varje hotell kan ha ytterligare nyanser.
De vanligaste hotellrumskategorierna
De vanligaste rumskategorierna är:
Enkel (SGL) - ett enkelrum eller boende för en person i ett dubbelrum.
Dubbel (DBL) - ett dubbelrum med en säng (dubbel).
Tvåbäddsrum (TWN) - ett dubbelrum med två sängar (2 enkelsängar).
Trebäddsrum (TRPL) - ett trippelrum (3 enkelsängar eller 1 dubbelsäng och 1 enkelsäng).
DBL + EXB (Extra säng) - trebäddsrum (1 dubbelsäng eller 2 enkelsängar plus en extra enkelsäng).
Duplex är ett tvåvåningsrum.
De luxe - ett superiorrum. Skiljer sig från standardrum i stora storlekar, förbättrad inredning, utsikt från fönstret.
Juniorsvit - en svit med ett rum med en inhägnad sovplats för överlägsen komfort. Det skiljer sig från De luxe i större område och lyxigare inredning.
Svit - Superior-rum med två rum.
Seniorsvit - en svit med två eller tre rum (vardagsrum + 1 eller 2 sovrum) superiorrum (superior-svit). Det kan skilja sig från sviten i större område, ytterligare tjänster och utrustning
Svit Executive - en svit med två eller flera sovrum. Kan skilja sig från Senior Suite i större område, ytterligare tjänster och utrustning.
Svit King - 2 sovrum, ett vardagsrum, ett mötesrum eller ett arbetsrum.
Är det möjligt att välja ett golv själv?
I de flesta fall kan gästen inte själv välja golvet, men samtidigt kan han ange sina önskemål i bokningsförfrågan eller säga dem genom att kontakta hotellet direkt (via telefon eller e-post). I de fall där efterfrågan på rumslager är låg kan hotell ta hänsyn till kundernas önskemål.
Ej återbetalningsbar taxa
En billig, ej återbetalningsbar pris erbjuds ofta när du bokar. Det kan användas genom att göra en förskottsbetalning på 100%, men det kan inte annulleras och pengarna återbetalas inte om du ändrar dig eller måste avbryta resan, till exempel på grund av restriktioner på grund av epidemin i Izmir.
Finns priset per rum eller per person på din webbplats?
På vår webbplats anges logikostnaden i Izmir för rummet som helhet, med hänsyn till antalet personer som du angav under sökningen. Observera också att sökresultaten inte inkluderar ytterligare tjänster - till exempel boende med husdjur, tillhandahållande av en extrasäng, SPA-procedurer etc.
Kan jag boka flera rum med mitt namn?
Kunden kan bara boka ett rum för ett namn. Om det finns ett behov av att boka flera rum, anger ansökan namnen på de personer som kommer att bo där.
Vad ingår i logikostnaden?
I priset för rummet ingår alla tjänster som anges på bokningssidan. För att läsa dem måste du klicka på rumsnamnet. Frukost och grundskatter ingår ofta. Allt detta syns när du klickar på knappen "Villkor". Informationen kommer att dupliceras efter bokningsbekräftelsen och kommer att skickas till dig via e-post.
I vissa städer tillkommer också en extra turistskatt, som i genomsnitt är 0,5-1,5 euro per person för varje vistelsedag.
Kan jag checka in (checka ut) från hotellet tidigare/senare än den inställda tiden?
Om hotellet har låg beläggning är "sen utcheckning" möjlig. På vissa hotell i Izmir är det gratis fram till kl. 14.00. Ibland mot en extra betalning på 20-50% av dagspriset. Storleken på beloppet och möjligheten att tillhandahålla en sen utcheckning bör förtydligas i förväg med administratören.
Tidig incheckning är också möjlig under liknande förhållanden.
Behöver jag lämna en deposition om rummet redan har betalats för?
Kravet på att lämna en deposition är sällsynt. Om gästen planerar att bo i lägenheten kan han behöva ställa en deposition.
Många hotell i Izmir har en annan praxis - administrationen "fryser" ett visst belopp på gästens kreditkort, som returneras efter utcheckningen. Detta är nödvändigt för att kompensera i händelse av att kunden skadade möblerna eller försökte flytta utan att betala för ytterligare tjänster (SPA-procedurer, middag på en restaurang, etc.)
Vilka dokument behöver du ha med dig vid incheckningen?
Vid ankomst till hotellet måste alla gäster visa upp passet för administratören. I vissa fall kan ett kreditkort krävas.